Anmäl dig nu direkt till nästa lunchföredrag i vår serie LYFT BLICKEN
Varumärken tar tid att bygga men kan rasa som korthus!
Vad gör man när det goda ryktet har fått sig en törn?
Denna dag välkomnar vi Mats Urde som är varumärkesstrateg och docent på Ekonomihögskolan i Lund. Han är en av pionjärerna inom varumärkesstrategi som också arbetar aktivt på fältet med företags och organisationers varumärken. Han delar sin forskning med att vara verksam som konsult och har erfarenheter från att ha arbetat med företag som Tetra Pak, Trelleborg, Volvo (AB och Cars) och var med om utveckling av varumärkena Nicorette och Proviva. I sin forskning har han undersökt och analyserat Nobelpriset sett som ett varumärke. Mats kommer att prata om resan från en produkt till ett varumärke med ett ”gott anseende” men också vad som händer när allt går fel. Han drar paralleller till verkliga case från bland annat Volkswagen, BP och Findus. Hur kan vi analysera en varumärkeskris och framförallt vad ska ledningsgruppen göra? Lunchföredraget är kostnadsfritt och du är välkommen att ta med en kollega. Registreringen påbörjas kl 11:15 och föredraget drar igång ca kl 12:00. Innan dess bjuder vi på lättare lunch på stående fot. Vi ses den 12 maj hos oss på Norra Vallgatan 58 i Malmö, ett stenkast från Centralstationen. Platserna är begränsade så det är först till kvarn som gäller. Varmt välkomna på kommande lunchföredrag i vår serie LYFT BLICKEN!