Social mediabevakning
Utöver den traditionella varumärkesbevakningen som vi utför åt våra kunder erbjuder vi även hjälp att bevaka hur varumärken används på sociala medier och på olika marknadsplatser. Du får en proaktiv möjlighet att förhindra olovlig användning och snyltning av ditt varumärke. På så sätt undviks potentiella skador på ditt varumärkes rykte som kan medföra förlorad försäljning.
– Att bevaka sitt varumärke online är inte bara en förebyggande åtgärd, det är också avgörande för att tidigt identifiera och vidta åtgärder mot potentiella intrång eller kopiering av sitt varumärke. Det är en typ av försäkring menar Åsa Olajos som arbetar hos Hansson Thyresson som varumärkesjurist.
Det här ingår i tjänsten Social mediabevakning:
- Bevakning på ett stort antal marknadsplatser och plattformar.
- Identifiering av obehörig aktivitet och interaktion kopplat till ditt varumärke.
- Rapportering vid förekomst av påträffade potentiella varumärkesintrång som kräver åtgärder.
- Möjlighet att snabbt vidta åtgärder i enlighet med din varumärkesstrategi.
Följande marknadsplatser/plattformar bevakas:
Amazon, eBay, Etsy, Alibaba group, Shopify, CoinMarketCap, Coindesk, TradingView, Binance,
Sandbox, Decentraland, OpenSea, Voxels, Flickr, Yellow pages, White Pages, Facebook,
Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Youtube och Google Play (uppdatering sker löpande).